Vinna eller försvinna ..

Anledningen till att jag skriver detta är för attjag igår var på CTK officiella utställning i Eskilstuna .

Är det lämpligt …..nu skriver jag INTE detta för att inte min hund vann på vår rasspecial , det fanns hundar som var finare än honom för dagen- MEN …är det verkligen lämpligt att domarens fyra väninnor bor dagarna innan utställningen hos den uppfödare och ägare till de hundar som sedermera vann BIR & BIM ??
Dessa väninnor sitter he…la utställningsdagen nästan i knät på denna uppfödare..
Man kan fråga sig varför vi inom Cairnterrier i Sverige har så sjunkande anmälnings siffror på våra utställningar och även registreringar på valpar ??
Är det så man skall göra för att marknadsföra sina hundar för att de sedan skall vinna och får en utmärkelser inom klubben och blir betraktad av de
i utlandet och domare ,som enligt uppfödaren själv – Världens bästa uppfödare på vår ras – ?

Svaret på frågan varför vi har sjunkande anmälningar inom Cairn är väl för att cairnägare tröttnar
och inser att det bara är den ” inre cirkeln ” som någonsin kan vinna för att de marknadsför sina hundar på ett enligt mig oetiskt sätt .

Eller är det bara att gilla läget ??

En annan intressant sak man skulle göra , jag kan säga att jag sitter också i mitt tält och har mitt team / kompisar runt mig , men tänk om man skulle göra så att man i förväg har ställt upp tält och så lottar man vem som ska vara med vem i tältet …lite kul tanke ..hur skulle det bli då ?? ;-)))

Published in: on juli 24, 2011 at 12:32 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://pillansklebo.wordpress.com/2011/07/24/vinna-eller-forsvinna/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

