Hej å hå…

Jag har lärt mig att man ska ta det ROLIGA först och det gör jag nu …

Denna bild fick jag idag från Tyskland och det är på Prickens valpar med den söta tiken Lotte på Kennel Diester Cairn, den är ju en liten ” Pellegris ” i kullen , men Uta berättade att det är en envis rackare som har gått upp i vikt jättefint . De är nu 1 vecka gamla .

Jag har även börjat att ta hem saxar , de finns att beskåda här :

http://www.cairnstones.se/Saxarna.html

Nu är detta bara början , jag kommer att ta hem lite roliga hundsaxar  i fina färger samt mönster .Kommer du på något förslag så meddela mig gärna .

Så ..nu är det slut på det roliga …först och kanske viktigast är att en  mycket kär  familjemedlem har fått Hodgins Lymfom , en cancer sjukdom , men vad jag har läst mig till så är det inte så svårt att bota , men det kommer att bli en jobbigt tid för honom och alla runt omkring , men han kommer att greja det , han är stark som en oxe !

Så igår så skulle jag åka till trimmet som vanligt , det var ju första advent och jag hade köpt lite glögg och pepparkakor för att bjuda på till mina kunder . På vägen upp till trimmet så ligger en bil framför mig , vars bakdel på bilen är helt täckt av ett tjockt lager snö , helt plötsligt så tvärnitar han och jag far in med min bil i hans bakdel , jag hade inte en chans att stanna , även om jag tvärnitade , för det var halt ( is ) och dessutom så såg jag ju varken broms ljus eller blinkers på grund av att bilen var täckt med snö.

Jag klarade mig , men min älskade lilla bil ser för hemsk ut så här:

Så hela denna dag har gått åt till ringa försäkringsbolaget , bilbärgare , bilverkstad , hyrbil etc..jag får nu hoppas att det inte blir för hög kostnad att laga detta och om försäkringsbolaget tycker att det är OK …annars skrotar de bilen och man får pengar , men jag kan inte få så mycket som denna är värd , för den har ju några år på nacken ! ” De har ju sina regler ”

Published in: on november 29, 2010 at 10:33 e m  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://pillansklebo.wordpress.com/2010/11/29/hej-a-ha/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Aj då, inga roliga nyheter på slutet. Vår yngsta son hade den sjukdomen när han var fyra år, är idag 22 år. Man tar en dag i taget.

    Synd med bilen, j….a snö, och förare som inte tar bort snön på bilen, men det är ju ”bara” en bil, tur att du klarade dig helskinnad.

    Många varma kramar från oss i Skinnsberg……


Kommentera

