Midsommar är över …

…för detta år . Jag har inte varit hemma under midsommar på 2 år och inser att det är inget jag har missat , been there done that 😉

Jag  har tagit det LUGNT och slappat så skönt så – Dock var det värre hålligång i byn där jag bor , nedanför mig var det partaj och ovanför mig, i skogen , där det finns en dansbana som används 1 ggr / år på midsommardagen, var det ett band som spelade , jag var upp och kollade en stund , men höll på att bli tokig av alla knott –
Kl 1 på natten hade någon ”roligt” och brände av ett stort fyrverkeri -inte så kul för en annan som skulle sova och hundarna som blev galna och skällde som tokar …ack ja …

Dock har ju vädret varit vanligt midsommar väder , dvs regn och kallt – Men idag söndag är det strålande sol , så typiskt !

Dagarna går lite för fort tycker jag ,men snart kommer Monica upp och hälsar på och det skall bli kul .

Roligt är även att min lilla gosse Pricken har ynglat av sig och det blev 5 fina grabbar på Kennel Chardas och det är fler på gång hos kennel Magnum Opus , dessutom har de valpar som har blivit lite äldre i utlandet verkligen visat framtassarna , både i Norge och i Finland och i Ryssland har dessa vunnit stort !

 

Published in: on juni 26, 2011 at 7:55 f m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://pillansklebo.wordpress.com/2011/06/26/midsommar-ar-over/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

